Valitse sivu

GAS-menetelmäkoulutus

8.9. – 28.10.2021 etäkoulutuksena Teams-ympäristössä

Koulutuksen sisältö

GAS-menetelmä (Goal Attainment Scaling) on väline, jonka avulla asiakas ja moniammatillinen työryhmä määrittelevät yhdessä kuntoutuksen tavoitteet viisiportaisella asteikolla. Tavoitteiden toteutumista voidaan tarkastella yksilö- tai ryhmätasolla. Kela suosittaa GAS-menetelmäkoulutusta niille työntekijöille, jotka osallistuvat asiakkaan GAS-tavoitteiden laatimiseen ja arviointiin. On tärkeää, että työntekijät ymmärtävät, mikä GAS-menetelmä on ja miten sitä käytetään kuntoutuksen tukena.

Koulutuksen käytyään osallistuja ymmärtää tavoitteen asettamisen merkityksen kuntoutuksessa ja/tai hoidossa, tuntee GAS –menetelmän sekä osaa laatia kuntoutuksen ja/tai hoidon tavoitteita, tarkistaa niitä ja arvioida niiden toteutumista GAS-menetelmää käyttäen. Hän osaa myös perustella menetelmän käyttöä eri työmuodoissa ja soveltaa erilaisiin kuntoutusmuotoihin.

Koulutus toteutetaan Kelan koulutussuunnitelman mukaisesti ja siinä käydään läpi GAS-menetelmän perusteita, motivaation merkitystä tavoitteellisessa kuntoutuksessa, tavoitteen laatimisen prosessia sekä moniammatillisen työskentelyn ja haastattelumenetelmien perusteita.

Toteutus ja ajankohta

  • Etäwebinaari 1: ke 8.9.2021 klo 12–15.30
  • Etäwebinaari 2: ke 15.9.2021 klo 12–15.30
  • Etäopetuspäivä: ti 28.9.2021 klo 9–15.30
  • Etäwebinaari 3: to 14.10.2021 klo 12–15.30
  • Etäwebinaari 4: to 28.10.2021 klo 12–15.30
  • Etukäteis- ja välitehtävät: Koulutuksen aloitusviestin yhteydessä lähetetään etukäteistehtävä ja materiaalilinkki.

Kouluttaja

Mari Kantanen; lehtori, toimintaterapia, Jyväskylän ammattikorkeakoulu tai
Pirjo Mäki-Natunen; lehtori, fysioterapia, Jyväskylän ammattikorkeakoulu

Koulutuksen hinta

450 € / hlö + alv24% ( = 558 € / hlö). Hinta sisältää opetuksen ja koulutusmateriaalit (ei kirjoja) .

Ilmoittautuminen

Sitovat ilmoittautumiset 13.8.2021 mennessä Ilmoittaudu-linkin kautta.

Koulutus toteutuu, kun riittävästi osallistujia on ilmoittautunut mukaan. Lähetämme kutsun koulutukseen sähköpostitse noin kaksi viikkoa ennen koulutuksen alkamista. Mikäli vähimmäismäärä ei ole 13.8.2021 mennessä täyttynyt, koulutus perutaan. Kurssin perumisesta ilmoitetaan sähköpostitse.

Peruutusehdot: Koulutukseen osallistumisen voi perua maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Ilmoittautumisajan jälkeen ilman lääkärintodistusta tehdyistä peruutuksista perimme 50 % kurssimaksusta. Peruuttamatta jätetyistä ilmoittautumisista perimme täyden kurssimaksun.

Lisätietoja

  • Koulutussuunnittelija Mika Pajala, mika.pajala@rko.fi, 050 4691 891

Tulossa:

Sirkuskurssi 8–10-vuotiaille

Tutustu hauskalla tavalla sirkustaitojen perusteisiin Raudaskylän Kristillisellä Opistolla, Ylivieskassa! Pääset kokeilemaan tasapainopalloa, yksipyöräistä, rolabolaa eli tasapainolautaa, jongleerausta eri välineillä, diabolon käsittelyä ja erilaisia pyöriteltäviä nauhoja ja vanteita. Lisäksi teemme hassunhauskoja pellehahmoja.

lue lisää

Sirkuskurssi 5–7-vuotiaille

Tutustu hauskalla tavalla sirkustaitojen perusteisiin Raudaskylän Kristillisellä Opistolla, Ylivieskassa! Pääset kokeilemaan tasapainopalloa, yksipyöräistä, rolabolaa eli tasapainolautaa, jongleerausta eri välineillä, diabolon käsittelyä ja erilaisia pyöriteltäviä nauhoja ja vanteita. Lisäksi teemme hassunhauskoja pellehahmoja.

lue lisää

Luontokuvista tarinaksi

Kurssin aikana kuvataan kesäisissä Raudaskylän maisemissa Paavo Hamusen ohjauksessa eri aihealueita luovan luontokuvauksen hengessä sekä opetellaan kuvaesityksen ja kuvallisen tarinan tekemistä.

lue lisää

Discord tehokäyttöön -verkkokoulutus

Koulutuksessa tutustutaan ja opetellaan käyttämään Discord-sovellusta. Lisäksi koulutuksessa saa käytännön vinkkejä, miten Discordia voi hyödyntää nuoriso- ja/tai opetustyössä nuoria osallistavilla ja aktivoivilla tavoilla.

lue lisää

Asiakkaan kunnioittava kohtaaminen

Työ tuntevien ihmisten parissa tuntevana ihmisenä voi haastaa sekä omaa uskallusta että jaksamista kohtaamistilanteissa. Koulutuksessa pääset pohtimaan, miksi asiakkaan kohtaaminen kunnioittavasti ja lämpimästi, ihminen ihmisenä, on olennaista jokaisessa kohtaamistilanteessa.

lue lisää